Returneringspolitik

Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, kan du købe en returlabel på:

return.shipmondo.com/aerowalkdanmark

Du skal sende dine varer retur i den original emballage og sørge for den er forsvarligt emballeret. Hvis du selv ønsker at stå for forsendelsen, kan du blot vedlægge en note hvor dit navn samt ordre eller faktura nummer fremgår. Hvis du returnerer senere end 14 dage efter modtagelsen, fratrækkes der minimum 30% af varens købspris.

Det med småt:

Din fortrydelsesfrist udløber 14 dage efter den dag du: 

a) har modtaget din vare 
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis 
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en e-mail tll info@aerowalk.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Hvis du returnerer senere end 14 dage efter modtagelsen, fratrækkes der minimum 30% af varens købspris.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. 

Returnering 

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. 

Ved returnering bedes du lægge en note i pakken, hvor du oplyser dit ordre nummer og kontaktoplysninger, samt grunden til returnering. Send dernæst varen tilbage til os. Bytning tager ca.3-4 dage, tilbagebetaling, tager normalt 6-8 hverdage. Send altid retur som pakke og husk at bede om kvittering. 

Varens stand, når du sender den retur 
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord: du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: 

Aerowalk Danmark ApS 
Grønsundvej 602 
4793 Bogø By

Hvad skal jeg sende med tilbage? 

Sammen med den varer du returnerer, skal du vedlægge en note i pakken, hvor du oplyser dit ordre nummer og kontakt oplysninger, samt grunden til returnering.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller til pakkeshop

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret) 
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på www.aerowalk.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere? 
Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger 
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. 

Varen sendes til: 

Aerowalk Danmark ApS 
Grønsundvej 602

4793 Bogø By 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller til pakkeshop. 

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Du kan se mere om dine rettigheder ved køb på Internettet, på Forbrugerstyrelsens hjemmeside www.forbrug.dk – Vi lever altid op til købelovens forpligtelser.

Alt det med småt
Pakker:
Hvis en bestilt pakke ikke kan afleveres, modtager du en POSTANMELDELSE, om hvor og hvornår pakken kan afhentes. Bliver pakken herefter ikke hentet, sendes den retur til os efter 6 dage og vi pålægges ekstra omkostninger. – Vi forbeholder os derfor ret til at opkræve disse håndteringsomkostnigner, der p.t. andrager kr. 120,-.